یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

تاريخچه دستگاه كپي

۱ بازديد

 

پيش از پرداختن به دستگاه كپي رنگي مي بايست با دستگاه كپي آشنا شويد ، دستگاه كپي دستگاهي است كه عمل كپي برداري و يا رونوشت از يك كاغذ كه گاه با محتويات متون و يا گاه با محتويات تصاوير و يا هر دو مي تواند باشد ، عملي كه طي كپي برداري صورت مي پذيرد مي تواند با هزينه ي بسيار بسيار اندك در مقابل ابزار ها و يا وسايل كپي برداري به شمار رود ، دستگاه هاي كپي مي توانند از فناوري زيراكس استفاده نمايند و پس از آن با استفاده از گرما كاغذ كپي شده رطوبت جوهر كپي خود را از دست مي دهد و در كنار فناوري زيراكس فناوري ديگري به نام كارتريج وجود دارد ، فناوري زيراكس در سال 1959 معرفه گرديد

اولين دستگاه كپي در سال 1779 توسط جيمز وات توليد گرديد و سيستم اين دستگاه كپي به صورت انتقال جوهر به صورت فيزيكي صورت مي گرفت ، دستگاه كپي وي در ادارات و سازمان ها در طي يك قرن مورد استفاده قرار گرفت و به موفقيت ها فراواني دست يافت .

پس از آن در سال 1937 يك فيزيكدان بلغاري به نام جورجي ناد جاكوف پي برد كه هنگام قرار گيري در ميدان الكتريكي و در صورتي كه در معرض نور قرار گرفته باشيد بعضي از دي الكتريك ها قطبيت الكتريكي دائم پيدا خواهند نمود .

پيش از پرداختن به دستگاه كپي رنگي مي بايست با تاريخچه ي پيدايش دستگاه كپي آشنا شويد كه در اين قسمت به آن پرداخته مي شود . حال وقت آن رسيده تا به سوال زير پاسخ داده شود .

اولين دستگاه كپي در چه سالي و توسط چه كسي اختراع گرديد :

اولين دستگاه كپي الكتروفتوگرافي نام داشت كه در سال 1938 توسط شخصي به نام چستر كارلسون ابداع گرديد . در اين نوع كپي كه پيش از دستگاه كپي رنگي ابداع گرديده بودند ، شيوه ي كپي خشك گفته مي شد كه در اين روش از كپي برداري از هيچ يك از مايع هاي شيميايي استفاده نمي شد . و اين در حالي بود كه پيش از كارلسون شخص ديگري به نام جرج كريستوف ليختنبرگ در سال 1778 چاپ به روش الكترواستاتيك را ابداع نمود و پس از ان كارلسون روش چاپ الكترواستاتيك را با تصوير در هم آميخت در اين روش كه روش اول كارلسون براي چاپ اطلاعات بود زياد مورد استقبال قرار نگرفت و از جمله علت هاي آن مي توان به زمانبر بودن و طولاني بودن مراحل اشاره نمود در اين روش مي بايست مراحل كپي رداري به صورت دستي و با برگه هاي مسطح انجام مي شد ، پس از 18 سال كه عمليات كپي برداري بدين صورت انجام مي شد تحول عظيمي در روش كپي برداري آغاز شد كه به جاي استفاده از برگه هاي مسطح مي توان از استوانه هاي فلزي كه از سلنيون پوشيده شده استفاده نمود كه در اين روش عمليات كپي برداري به صورت كاملا" خودكار انجام مي شد و اين روند تكامل كه البته پيش از پيدايش دستگاه كپي رنگي بود ادامه يافت تا آنكه در سال 1960 اوليت دستگاه كپي كه به صورت كاملا" خودكار كار مي كرد به نام زيراكس توليد گرديد كه اين دستگاه توسط شركتي به نام هالوييد زيراكس توليد گرديد.

تعمير دستگاه كپي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.